Esi informēts!
Seko mums sociālajos tīklos un uzzini vairāk par aktualitātēm un jaunumiem

Citi raksti

Programmatūras konfigurācija Uzņēmējdarbības procesu digitalizācija Digitālo risinājumu ieviešana un pārvaldība Tīmekļvietņu/sociālo portālu izmantošana Prezentāciju sagatavošana Digitālie pārdošanas risinājumi Digitālo prasmju attīstība Digitālais mārketings Ražošanas procesu automatizācija un digitalizācija Finansējuma atbalsta saņemšana mācībām Mācību norise Mācību plāna sastādīšana Komersantu pieteikumu iesniegšana un izskatīšana Digitālo apmācību jomas Sagatavošanās apmācību norisei uzņēmumā Efektīvas apmācību izvēles vadlīnijas Apmācību vajadzību identificēšana uzņēmumā Digitālās attīstības ceļa karte Pieteikšanās process apmācībām komersantiem Komersanta pieteikuma plānošana Profesionālās pilnveides un produktivitātes apmācību jomas IKT un saistīto nozaru nodarbināto prasmju pilnveides un produktivitātes apmācību projekts Jaunumi no IKT un saistīto nozaru nodarbināto prasmju pilnveides un produktivitātes apmācību projekta, oktobris 2025 Jaunumi no LDTA digitālo prasmju apmācību projekta oktobris 2025 IKT un saistīto nozaru digitālo prasmju apmācību projekts Jaunumi no IKT un saistīto nozaru nodarbināto prasmju pilnveides un produktivitātes apmācību projekta, septembris 2025 Jaunumi no IKT un saistīto nozaru nodarbināto prasmju pilnveides un produktivitātes apmācību projekta, augusts 2025 Jaunumi no LDTA digitālo prasmju apmācību projekta, augusts 2025 Jaunumi no IKT un saistīto nozaru nodarbināto prasmju pilnveides un produktivitātes apmācību projekta, jūlijs 2025 Latvijas Datortehnoloģiju asociācijas biedru gadskārtējā sapulce – nozīmīgs notikums tehnoloģiju nozarē Konference DIGI SPĒKS: digitālo prasmju attīstība IKT nozarē Jaunumi no LDTA digitālo prasmju apmācību projekta Biznesa un inovāciju forums “Tech Industry” Jaunumi no LDTA digitālo prasmju apmācību projekta
Jaunumi no LDTA digitālo prasmju apmācību projekta, septembris 2025
16.09.2025

Jaunumi no LDTA digitālo prasmju apmācību projekta, septembris 2025

IKT un saistīto nozaru digitālo prasmju apmācību projekts

Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/001

Latvijas kiberdrošība: akadēmiskās zināšanas kā ceļa karte digitālajai nākotnei

Latvijā izdota pirmā akadēmiskā grāmata par kiberdrošību – “Cybersecurity in Latvia: Forging Resilience amidst Emerging Threats” jeb “Kiberdrošība Latvijā: Noturības stiprināšana jauno apdraudējumu apstākļos”. Šis apjomīgais pētījums tapis ar Aizsardzības ministrijas, CERT.LV un ārvalstu ekspertu līdzdalību, apvienojot gan eksaktās, gan sociālās zinātnes. Grāmata kalpo kā visaptveroša analīze par Latvijas kiberdrošības ekosistēmu, tās izaicinājumiem un nākotnes perspektīvām.

Publikācija starptautiski atzītajā izdevniecībā Routledge ne tikai iezīmē zinātnisku pavērsienu, bet arī nostiprina Latvijas reputāciju kā inovāciju centru kiberdrošības jomā. Īpaši izceļama ir Latvijas unikālā pieeja – tehnoloģisko risinājumu apvienošana ar sabiedrības iesaisti un izglītošanu. Šāda stratēģija atzīta par īpaši piemērotu mazākām valstīm, kurām jāspēj balansēt starp ierobežotiem resursiem un pieaugošu kiberdraudu daudzveidību.

Grāmatā aplūkota arī Latvijas loma starptautiskā drošības arhitektūrā – NATO un Eiropas Savienības ietvaros. Latvija aktīvi piedalās kolektīvās kiberaizsardzības stiprināšanā, daloties pieredzē un veidojot kopīgus mehānismus draudu novēršanai. Šāda sadarbība ir īpaši būtiska Baltijas jūras reģionā, kur ģeopolitiskie riski padara kiberdrošības jautājumus par stratēģiski kritiskiem.

Svarīga loma pētījuma tapšanā bijusi Eiropas Savienības programmai “Digitālā Eiropa”, kuras ietvaros darbojas “Nacionālais kiberdrošības koordinācijas centrs – Latvija”. Šis projekts, līdzfinansēts no ES, palīdz attīstīt kiberdrošības kompetences, veicina pētniecību un stiprina sadarbību starp valsts, akadēmiskajām un privātajām institūcijām.

Latvijas uzņēmumiem šī grāmata ir vairāk nekā akadēmisks resurss – tā ir praktisks orientieris. IT nozares pārstāvji var gūt vērtīgas atziņas par risku pārvaldību, kiberdrošības kultūras stiprināšanu uzņēmuma iekšienē un efektīvu sadarbību ar valsts institūcijām.

Oficiālā grāmatas prezentācija notiks šī gada 22.–23. oktobrī starptautiskajā “Techritory Forum 2025” Rīgā, kur eksperti un uzņēmēji diskutēs par nākotnes izaicinājumiem digitālajā vidē.

Latvija pierāda, ka kiberdrošība nav tikai tehnoloģija – tā ir sabiedrības noturības stūrakmens.

Akadēmiskās zināšanas un starptautiskā sadarbība kļūst par platformu, kur uzkrātās atziņas var pārtapt praktiskos risinājumos, stiprinot gan valsts, gan uzņēmumu drošību digitālajā laikmetā.

Avots: mod.gov.lv

Intervijā piedalās:
Valters Gražulis
SIA “WIN partners”
Pārdošanas treneris

“WIN partners”: pielāgotas mācības organizācijām digitalizācijas laikmetā

Kādus profesionālos pakalpojumus sniedz SIA “WIN partners”?

“WIN partners” tirgū darbojas jau sen – kopš 2008. gada. Tas, kas nav mainījies, ir mūsu specializācija: pielāgotas mācības organizācijām. Mēs izzinām organizācijas galvenos mērķus, identificējam nepieciešamās un trūkstošās prasmes un tieši ar tām strādājam.

Galvenās tēmas, kurās fokusējamies, ir sešas: pārdošana, vadība, projektu vadība, digitalizācijas procesi un citas aktuālas prasmes, kas palīdz cilvēkiem sasniegt organizāciju vajadzīgos rezultātus.

Kādas pārmaiņas uzņēmumu darbības principos radījis digitalizācijas laikmets?

Galvenās izmaiņas ir cilvēku uzvedībā. Mūsdienās kā patērētāji mēs arvien biežāk izmantojam pašapkalpošanās formātus, un lieks vai manuāls darbs kļūst grūti pieņemams jebkurā kontekstā.

Tas rada divas cieši saistītas tendences: klientu un partneru pašapkalpošanās no vienas puses, un darba automatizācija uzņēmumos no otras puses. Tomēr visur pa vidu paliek cilvēks – jautājums ir, cik lielā mērā mēs esam gatavi to visu pieņemt un ieviest.

Kādā veidā digitalizācija un IT jauninājumi transformē apmācību nodrošināšanas procesus?

Pirmkārt, digitalizācija apliecināja, ka cilvēks joprojām ir ļoti svarīgs. Šodien jāizmanto visas iespējamās pieejas – e-apmācības, micro learning ar nelieliem atgādinājumiem, mākslīgā intelekta risinājumi.

Taču prakse rāda, ka cilvēciskais kontakts paliek būtisks. Paradoksāli, bet arī pēc Covid-19 perioda vairāk nekā 90% mācību projektu notiek klātienē, jo klienti vēlas, lai treneris palīdz atrisināt jautājumus, sniedz skaidrojumu un virza cilvēkus tālāk.

Atbilde digitalizācijas laikmetā ir integrācija – attālināti darām visu, ko iespējams: mācību materiālu nodošanu, e-aptaujas, papildus saturu. Reālajā praksē tas nozīmē, ka mācības kļūst īsākas: ja agrāk tie bija četru vai piecu dienu kursi, tad šobrīd uzņēmumi, apvienojot dažādus rīkus, mācās piecas līdz sešas stundas.