Esi informēts!
Seko mums sociālajos tīklos un uzzini vairāk par aktualitātēm un jaunumiem

Citi raksti

Programmatūras konfigurācija Uzņēmējdarbības procesu digitalizācija Digitālo risinājumu ieviešana un pārvaldība Tīmekļvietņu/sociālo portālu izmantošana Prezentāciju sagatavošana Digitālie pārdošanas risinājumi Digitālo prasmju attīstība Digitālais mārketings Ražošanas procesu automatizācija un digitalizācija Finansējuma atbalsta saņemšana mācībām Mācību norise Mācību plāna sastādīšana Komersantu pieteikumu iesniegšana un izskatīšana Digitālo apmācību jomas Sagatavošanās apmācību norisei uzņēmumā Efektīvas apmācību izvēles vadlīnijas Apmācību vajadzību identificēšana uzņēmumā Digitālās attīstības ceļa karte Pieteikšanās process apmācībām komersantiem Komersanta pieteikuma plānošana Profesionālās pilnveides un produktivitātes apmācību jomas IKT un saistīto nozaru nodarbināto prasmju pilnveides un produktivitātes apmācību projekts Jaunumi no IKT un saistīto nozaru nodarbināto prasmju pilnveides un produktivitātes apmācību projekta, oktobris 2025 Jaunumi no LDTA digitālo prasmju apmācību projekta oktobris 2025 IKT un saistīto nozaru digitālo prasmju apmācību projekts Jaunumi no IKT un saistīto nozaru nodarbināto prasmju pilnveides un produktivitātes apmācību projekta, septembris 2025 Jaunumi no LDTA digitālo prasmju apmācību projekta, septembris 2025 Jaunumi no IKT un saistīto nozaru nodarbināto prasmju pilnveides un produktivitātes apmācību projekta, augusts 2025 Jaunumi no LDTA digitālo prasmju apmācību projekta, augusts 2025 Jaunumi no IKT un saistīto nozaru nodarbināto prasmju pilnveides un produktivitātes apmācību projekta, jūlijs 2025 Jaunumi no LDTA digitālo prasmju apmācību projekta, jūlijs 2025 Jaunumi no IKT un saistīto nozaru nodarbināto prasmju pilnveides un produktivitātes apmācību projekta, jūnijs 2025 Jaunumi no LDTA digitālo prasmju apmācību projekta, jūnijs 2025 Jaunumi no IKT un saistīto nozaru nodarbināto prasmju pilnveides un produktivitātes apmācību projekta, maijs 2025 Jaunumi no LDTA digitālo prasmju apmācību projekta, maijs 2025 Jaunumi no IKT un saistīto nozaru nodarbināto prasmju pilnveides un produktivitātes apmācību projekta, aprīlis 2025 Jaunumi no LDTA digitālo prasmju apmācību projekta, aprīlis 2025 Latvijas Datortehnoloģiju asociācijas biedru gadskārtējā sapulce – nozīmīgs notikums tehnoloģiju nozarē Konference DIGI SPĒKS: digitālo prasmju attīstība IKT nozarē Jaunumi no IKT un saistīto nozaru nodarbināto prasmju pilnveides un produktivitātes apmācību projekta, marts 2025 Jaunumi no LDTA digitālo prasmju apmācību projekta Biznesa un inovāciju forums “Tech Industry” Jaunumi no LDTA digitālo prasmju apmācību projekta Jaunumi no LDTA digitālo prasmju apmācību projekta, marts 2025 Jaunumi no LDTA digitālo prasmju apmācību projekta, februāris 2025 Jaunumi no LDTA digitālo prasmju apmācību projekta, janvāris 2025 Jaunumi no LDTA digitālo prasmju apmācību projekta, decembris 2024 Jaunumi no LDTA digitālo prasmju apmācību projekta, novembris 2024 Jaunumi no LDTA digitālo prasmju apmācību projekta, oktobris 2024 Jaunumi no LDTA digitālo prasmju apmācību projekta, septembris 2024 Jaunumi no LDTA digitālo prasmju apmācību projekta, jūlijs 2024 Jaunumi no LDTA digitālo prasmju apmācību projekta, jūnijs 2024 Jaunumi no LDTA digitālo prasmju apmācību projekta, maijs 2024
Jaunumi no LDTA digitālo prasmju apmācību projekta, augusts 2024
23.08.2024

Jaunumi no LDTA digitālo prasmju apmācību projekta, augusts 2024

IKT un saistīto nozaru digitālo prasmju apmācību projekts

Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/001

7 padomi pieaugušo izglītotājiem mākslīgā intelekta apguvē

Dažādus mākslīgā intelekta rīkus, runas un attēlu ģeneratorus, vairs neizmanto tikai datorzinātnieki un tehnoloģiju profesionāļi, bet gan cilvēki visās dzīves jomās, arī izglītības kontekstā. Jau pāris gadus, kopš 2022. gada rudenī tika atklāta programma ChatGPT, mākslīgā intelekta izmantošana ir nonākusi plašākā sabiedrībā.

Pieaugušo izglītotāji iepazīstina savus izglītojamos ar jaunajām tehnoloģijām, izmantojot pieredzi, analīzi un diskusijas par mākslīgā intelekta rīkiem. Lai strādātu ar mākslīgo intelektu, ir nepieciešamas dažādas prasmes un iemaņas, par to tiek runāts sadaļā “Mākslīgā intelekta lietotprasme”.

Ir izstrādāts ieteikumu apkopojums, kas sniedz pārskatu, kas palīdzēs apgūt mākslīgā intelekta lietošanas prasmes:

  1. Uz mākslīgā intelekta tehnoloģiju raugieties holistiski;
  2. Atrodiet personisku ieskatu tēmā;
  3. Padariet mākslīgo intelektu taustāmu;
  4. Demonstrējiet mākslīgā intelekta psiholoģisko ietekmi;
  5. Pēc iespējas skaidrāk informējiet par tehnisko funkcionālo izpratni;
  6. Izmantojiet viktorīnas (paš-)kontrolei;
  7. Apgūstiet kritiskas un reflektējošas prakses piemērus.

Pedagogiem ir īpaša atbildība pret saviem izglītojamajiem, īpaši pieaugušo izglītībā, tādēļ viņi tiek aicināti izskaidrot mākslīgā intelekta sniegtās iespējas un riskus un mudināt izglītojamos kompetenti un atbildīgi izmantot jaunās tehnoloģijas. Kopumā ir ieteicams izglītības pasākumos izmantot reflektējošu pieeju mākslīgajam intelektam ar mērķi veicināt kritisko domāšanu.

Avots: epale.ec.europa.eu

Intervijā piedalās:
Ivars Putniņš
AS “Capital”
Valdes priekšsēdētājs

Mākslīgais intelekts. Tas, kurš to sapratīs, iegūs lielas iespējas izdzīvot nākotnes izaicinājumu pilnajā pasaulē

Kāda ir Jūsu pieredze datortehnoloģiju nozarē?

Pārstāvu uzņēmumu AS “Capital”, esmu valdes priekšsēdētājs. AS “Capital” ir viena no vecākajām IT kompānijām, darbojamies no 1992.gada 2.septembra. Pieredze pārsniedz 30 gadus uzņēmuma vadīšanā un attīstībā.

Kāpēc datortehnoloģiju nozares uzņēmumiem ir svarīgi pastāvīgi mācīties?

Tas ir vienkāršs jautājums! Pastāvīgi mācīties ir svarīgi, jo šī ir viena no dinamiskākajām nozarēm, kurā ik pa trīs gadiem notiek būtiskas izmaiņas. Lai laikam sekotu līdzi, ir jāmācās.

Kādas kompetences nozarē ir svarīgākās vadības līmenī?

Vadītājam būtu jāpārzina uzņēmums. Kā jebkurā nozarē vadītājiem ir līdzīgas kompetences, būtiskas atšķirības nav.

Kā informācijas tehnoloģijas ienāk nozarē un kāpēc ir svarīgi tās apgūt?

Šobrīd aktuālākais ir mākslīgais intelekts. Tas, kurš to sapratīs, un šo karogu nesīs, tam ir lielas iespējas izdzīvot nākotnes izaicinājumu pilnajā pasaulē. Ja šodien vajadzētu uzsākt ko jaunu, mākslīgā intelekta joma būtu pareiza izvēle. Attīstība un dinamika notiek visu laiku, jo mainās programmatūras, iekārtas.

Kāds ir Jūsu redzējums par nozares attīstību nākotnē?

Izmaiņas būs lielas, jo, kā jau minēju iepriekš, periodiski viss būtiski mainās. Prognozēju, ka tas pats mākslīgais intelekts būs aizvien nozīmīgāks. Vai tam būs slavas dziesmas vai tas sasniegs triumfu, iespējams, ka nē, bet mēs to pamanīsim ļoti bieži un daudz. Piemēram, veikalu pašapkalpošanās kases, kādreiz prognozēja, ka tās atņems pārdevējiem darbu, tagad redzam, ka to izmantošana ir norma. Nākamais solis mazumtirdzniecībā paredz pārdošanu vispār bez pārdevēja, būs iespēja ieiet veikalā, paņemt preci, samaksāt patstāvīgi. Tas ir šaurā nozarē, bet arī daudz kur mākslīgā intelekta izmantošanas rezultātā būs lielas izmaiņas, piemēram, taksometru pārvadājumi, tulkošanas pakalpojumi u.c.

Informācija par vienu no projektā pieejamajiem kursiem

ERP kā vienota platforma pārdošanas un noliktavas procesu uzskaitē

PASNIEDZĒJA:
Ilze Čerevko

APMĀCĪBU KURSA SATURS:

• ERP uzbūve,
• ERP iespējas,
• ERP nozīme uzņēmuma procesu automatizēšanā,
• ERP nozīme uzņēmuma procesu sakārtošanā un efektivizēšanā.

Komersantu pieteikumu iesniegšana un izskatīšana

LATVIJAS DATORTEHNOLOĢIJU ASOCIĀCIJA

Piedāvā apmācību projektu 
“IKT un saistīto nozaru digitālo prasmju apmācību projekts”
Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/001
Projekta īstenošana līdz 2026.gada 30.jūnijam
Pieteikšanās jaunām apmācībām projektā ir atvērta visu projekta norises laiku.
Lūdzam pieteikties, sūtot informācijas pieprasījumu uz e-pastu apmacibas@itnet.lv

Lejupielādēt PDF