Aktualitātes un jaunumi
KĻŪT PAR BIEDRU
Jaunumi no IKT un saistīto nozaru nodarbināto prasmju pilnveides un produktivitātes apmācību projekta, septembris 2025

IKT un saistīto nozaru nodarbināto prasmju pilnveides un produktivitātes apmācību projekts.

Projekta nr. 4.2.4.1/1/24/A/001

“Delska” iegūst prestižo Uptime Institute Tier III Design sertifikātu jaunajam datu centram Rīgā

Baltijas datu centru operators “Delska” ir sasniedzis nozīmīgu atzinību, saņemot prestižo “Uptime Institute Tier III Design” sertifikātu sava jaunā 10 megavatu datu centra “EU North Riga LV DC1” projektam. Sertifikāts apliecina datu centra drošību, nepārtrauktību un vismaz 99,982 procentu pieejamību, nostiprinot Latvijas pozīciju kā uzticamu IT infrastruktūras pakalpojumu sniedzēju.

Datu centrs, kura atklāšana plānota vēl šī gada beigās, būs viens no videi draudzīgākajiem Baltijā. Tas darbosies uz 100 procentiem vēja enerģijas, bet rezerves ģeneratori izmantos “Neste MY” dīzeļdegvielu no atjaunīgiem resursiem. Efektīvas dzesēšanas sistēmas, tostarp karstā un aukstā gaisa ejas un tiešā šķidrumdzese mikroshēmām, nodrošinās optimālu darbību augstas veiktspējas un mākslīgā intelekta (MI) risinājumiem, vienlaikus saglabājot elektroenerģijas efektivitātes koeficientu (PUE) zem 1,3. Modulārā konstrukcija un 6000 m² platība ļauj mērogojamību ar iespējamu paplašinājumu līdz 30 MW.

“Pasaulē, kurā dažas dīkstāves minūtes vai pat sekundes var izmaksāt tūkstošus, Tier III sertifikāts nozīmē, ka mūsu infrastruktūra spēs nodrošināt tiešsaistes pieejamību un biznesa IT infrastruktūras nepārtrauktību pat plānoto darbu laikā,” norāda “Delska” valdes priekšsēdētājs Andris Gailītis. Šis apliecinājums sniedz klientiem pārliecību, ka viņu kritiskā infrastruktūra ir drošās rokās, un nostiprina Latvijas un Baltijas datu centru konkurētspēju Eiropas tirgū.

Datu centrs ir projektēts, ņemot vērā jaunākās tehnoloģijas, nodrošinot līdz 250 kW jaudu uz statni HPC un MI datu apstrādei. Šī infrastruktūra ļauj apstrādāt milzīgus datu apjomus ar augstu ātrumu, veicinot inovācijas un pētniecību. Projekts tiek būvēts saskaņā ar “LEED” zaļo ēku standartiem, apliecinot energoefektivitāti un ilgtspēju.

“Delska” Tier III sertifikāts simbolizē Latvijas un Baltijas digitālās infrastruktūras attīstību, piedāvājot pilnu IT pakalpojumu spektru, sākot no serveru nomas līdz privātā un publiskā mākoņa, drošības un IT pārvaldības risinājumiem, kā arī plašu klātienes punktu tīklu Eiropā. Globālā digitalizācija un mākslīgā intelekta ieviešana palielina pieprasījumu pēc datu centru pakalpojumiem, un “Delska” jaunais centrs atbilst šīm tendencēm, nodrošinot augstu energoefektivitāti un uzticamību.

Projekts stiprina Latvijas kā uzticama tehnoloģiju partnera reputāciju, veicina augstas pievienotās vērtības investīcijas, inovācijas un jaunu darba vietu radīšanu. “EU North Riga LV DC1” ir nozīmīgs solis Latvijas pozicionēšanā kā vadošam augstas veiktspējas un MI datu centru attīstības centram Baltijā un Eiropā, veicinot digitālās ekonomikas ilgtermiņa izaugsmi un drošību.

Avots: diena.lv

Rihards Baumanis
SIA “Chili”
Izstrādes komandas vadītājs


“Chili Labs”: IT pasaulē stāvēt uz vietas nav iespējams

Kāda ir jūsu pieredze nozarē un SIA “Chili” uzņēmuma darbības sfēra?

Mans vārds ir Rihards, un es esmu programmētājs jau vairāk nekā 10 gadus. Šobrīd strādāju uzņēmumā “Chili Labs”.

Mūsu uzņēmums ir IT uzņēmums, kas darbojas tehnoloģiju nozarē ar specializāciju mobilo lietotņu izstrādē.

Kādi izaicinājumi biežāk rodas profesionālās pilnveides jautājumos nozarē?

Tā ir vēlme mācīties. Ir cilvēki, kas ir labi darba darītāji, un ir cilvēki, kas ir tādi nedaudz sapņotāji. Ar sapņotājiem var viegli runāt par tehnoloģijām, domāt jaunus risinājumus, un viņiem kopumā interesē radošais process, jo tas arī ir daļa no programmēšanas.

Tajā pašā laikā ir cilvēki, kuriem svarīgi, lai viņiem vienkārši iedod uzdevumu. Viņi ir kā buldozers – viņus nosūta vienā virzienā, un viņi brauc visam pāri, līdz ir pabeiguši savu uzdevumu.

Un tad ir tie, kas kaut kādā ziņā ir vērtīgāki, jo papildus tam, ka viņi spēj veikt savus darbus, viņi prot paskatīties arī uz lielo bildi – kā kas ko ietekmē, kā konkrētas rīcības ietekmēs lielos procesus un tā tālāk.

Kā Jūs nodrošināt, lai darbinieki nepārtraukti attīstītu savas prasmes strauji mainīgajā tehnoloģiju vidē?

Mēs nevienam neko neuzspiežam, bet nozarē esam spiesti mainīties līdzi jaunajām tirgus tendencēm un tehnoloģijām, kas tikai vēl parādās pasaulē. Līdz ar to, lai cilvēks turpinātu būt kompetents izstrādātājs, viņam ir jāpielāgojas jaunajām tendencēm, prasībām un tehnoloģijām. Pat īpaši nemēģinot kādam kaut ko uzspiest, tas ir mūsu kā izstrādātāju pienākums turēties līdzi visam, kas notiek pasaulē, sekot jaunumiem un ieviest tos savos darbos un risinājumos.

Kādas prasmes un kompetences būs īpaši svarīgas IT darbiniekiem nākotnē?

Man šķiet, ka šobrīd programmēšana abstraktā līmenī kļūst arvien vieglāka. Ir mākslīgā intelekta risinājumi, kas raksta daudz koda tavā vietā, programmēšanas valodas kļūst arvien abstraktākas un vieglāk lasāmas. Daudzi programmētāji sāk zaudēt saikni ar to, kas tam visam ir apakšā – kas “lācītim vēderā” – kā tas strādā un kāpēc tas tā strādā.

Lielākā daļa mūsu programmētāju var atbildēt uz šiem jautājumiem, taču intervējot cilvēkus, es arvien biežāk redzu tendenci, ka viņiem nav intereses par šo dziļāko līmeni – kāpēc lietas notiek tā, kā tās notiek, un kā tām būtu jānotiek.


2025.gada pavasarī tika aktualizēta Latvijas virzība uz digitālās transformācijas mērķiem, kas cieši sasaistīti ar Eiropas Savienības Digitālās desmitgades stratēģiju. Šajā kontekstā Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas valsts sekretāra vietnieks digitālās transformācijas jautājumos Gatis Ozols uzsvēra:

“Latvija ir guvusi ievērojamus panākumus digitālo sabiedrisko pakalpojumu attīstībā, pārsniedzot ES vidējos rādītājus gan iedzīvotāju, gan uzņēmumu apkalpošanā. Ar skaidru apņemšanos turpināt virzību uz priekšu, valsts ar mērķtiecīgu stratēģiju un ievērojamu ieguldījumu palīdzību turpina attīstīt infrastruktūru, inovāciju vidi un iedzīvotāju digitālās prasmes.”

Avots: lvportals.lv


Kursa nosaukums:

Komunikācijas prasmes uzņēmējdarbībā

Pasniedzēja:

Aija Iesalniece
SIA “WIN partners”
Komunikācijas trenere

Kursā iekļautās tēmas:

  1. Kā strādāt ar klientiem, kas paliek arvien prasīgāki?
  2. Grūto klientu tipoloģija: kā atpazīt un komunicēt ar katru klienta tipu
  3. Metode EPIS (Emocijas, Punkts, Iespējas, Sadarbība)
  4. Profesionālie pamatprincipi komunikācijā, kas palīdz novērst konfliktsituācijas
  5. Uzņēmuma pieeja konfliktu risināšanā
  6. Pamatnostādnes un metodes sava emocionālā līdzsvara saglabāšanai
  7. Komunikācijas metodes
  8. Rakstiskā komunikācija

Efektīvas apmācību izvēles vadlīnijas


LATVIJAS DATORTEHNOLOĢIJU ASOCIĀCIJA

Piedāvā apmācību projektu
“IKT un saistīto nozaru nodarbināto prasmju pilnveides un produktivitātes apmācību projekts”

Projekta nr. 4.2.4.1/1/24/A/001

Projekts tiek īstenots līdz 2029. gada 31. decembrim

Lūdzam pieteikties, sūtot informācijas pieprasījumu uz e-pastu: apmacibas@itnet.lv

Projekts balstīts uz Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas mērķiem:
• Veicināt mūžizglītību
• Nodrošināt elastīgas prasmju pilnveides un pārkvalifikācijas iespējas
• Atbalstīt jaunu prasmju apguves nepieciešamību
• Sekmēt profesionālo mobilitāti

Projekts tiek īstenots ar Eiropas Sociālā fonda Plus (ESF+) finansiālo atbalstu.

Publikācijā paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Komisijas uzskatus un viedokļus. Par tiem nav atbildīga ne Eiropas Savienība, ne Eiropas Komisija.


Lejupielādēt PDF